dinsdag 12 mei 2015

Vrolijkheid in de tuin

Vandaag, met dit mooie weer, was ik lekker vrij van mijn werk. Een mooie dag om plantjes en bloemen te kopen voor mijn tuin. Vorig jaar heb ik van alles geplant en bijna al mijn vaste planten van vorig kaar zijn goed aangeslagen en groeien als kool. Maar om de weinige lege plekjes nog op te vullen die er waren ben ik dus naar het tuincentrum gereden vandaag. Ik had wat dingetjes op mijn lijstje staan en heb bijna alles gevonden. Ik kwam thuis met allemaal vrolijke kleurtjes en werd er helemaal blij van. De bovenste foto van de Spaanse Margrietjes is van een plantje van vorig jaar dat heel de winter in een pot is blijven staan en zo groot was geworden dat ik 'm dit jaar in de volle grond heb gezet en hij groeit als kool en geeft heel veel bloemen, zó leuk!

 Heel veel Spaanse Margrietjes

 Mooie Petunia

 IJslandse Papaver

 Gerbera Garvinea, één van mijn favoriete bloemen

 En nog een Gerbera Garvinea

 Lelietje van Dalen

 Lewisia Mountain Dreams

 En nog een Lewisia Mountain Dreams

Tijdens het water geven van de planten heb ik gelijk mijn kleine vijverbakje bijgevuld en toen kwamen er 8! kikkers omhoog :) Ze hebben het blijkbaar heel gezellig in dat bakje. 

Op de foto zie je 6 kikkers, ik telde er 8!

Wat een heerlijke dag vandaag in de tuin, morgen ben ik ook nog een dagje vrij en ondanks dat het iets kouder schijnt te worden, wil ik zeker weer de tuin induiken!


Follow on Bloglovin




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.