maandag 27 april 2015

Naar de Harz

Afgelopen week ben ik met een goede vriend naar de Harz in Duitsland geweest. We gingen met de trein en het was een lange reis, maar wel te doen. We hadden een goed en mooi appartement en in dezelfde straat een bakkerij met zeer goed ontbijt. We hebben van alles gezien en gedaan, want er is meer dan genoeg te doen en te zien in deze regio. Op de meest bewolkte dag zijn we naar een slot geweest met een prachtig uitzicht.

 Binnenplaats van het slot
 Uitzicht vanaf het slot

Uitzicht vanaf de toren van het slot

Een dag later was het beter weer en zijn we met de stoomtrein naar de Brocken geweest, daar bevindt zich het hoogste treinstation van Duitsland. Als je ooit naar de Harz gaat is dit echt zeer de moeite om te doen, ik vond het echt heel leuk en mooi.

 Op weg naar boven

 Uitzicht op de berg

 Stoomlocomotief van dichtbij

Mijn eerste keer op een berg

De omgeving is prachtig en de dorpjes/stadjes zijn echt leuk om te bekijken. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en het is zeker de moeite waard om deze streek te bezoeken.

 Aparte bomen kwam ik tegen in deze streek (weet iemand wat voor bomen dit zijn?)

Heel veel huisjes en gebouwen in deze stijl, met verschillende motieven en kleuren


Follow on Bloglovin




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.