maandag 14 juli 2014

Vaarwel Mutsje (Ginger)...

Vandaag heb ik helaas mijn lieve kat Muts (Ginger) op 15 jarige leeftijd in moeten laten slapen...
Ze was al een poosje nierpatiënt en de laatste 2,5 maand ging ze steeds wat verder achteruit. Dit weekend ging het ineens heel snel achteruit en heb ik het besluit genomen om haar dus in te laten slapen. Leuk is het natuurlijk niet, maar ik heb er wel vrede mee. Want wat heb ik veel liefde en plezier van haar gehad!
Ze kwam samen met Goofy uit een dierenpension toen ze twee jaar was. Haar naam was toen Simba, maar dat vond ik echt zó niet bij haar passen en ik had al een Gompie en Goofy natuurlijk, dus werd het Ginger (3 G's). Zo heeft ze in haar boekje ook eigenlijk altijd nog geheten, maar omdat het zo'n mutserige muts was, werd het "in de volksmond" dus Muts. Een beetje verlegen en bangig katje was ze op het moment dat ze bij mij kwam wonen omdat ze veel had meegemaakt. Maar ze had een heel lief karakter. Gelukkig is in de loop van de tijd het bangige er wel af gegaan en liep ze altijd achter mij aan. Ze wilde graag bij mij in de buurt zijn, ze was zo ongeveer mijn schaduw, ze ging zelfs mee als ik naar het toilet ging. Ik moest soms echt oppassen dat ik niet bovenop haar ging staan of haar een schop zou geven (en dat ging wel eens per ongeluk mis...) Ze had ook overal mandjes en kleedjes in huis, in de woonkamer, de naaikamer en toen ze nierpatiënt werd, ook in de slaapkamer. En nu is ze er helaas niet meer. Ik zal haar echt wel missen, want het zal een stuk stiller zijn in huis. Ik heb haar in de tuin begraven, waar straks het terras komt. Ze lag altijd graag onder mijn stoel en dat wilde ik nu dus ook voor haar. Het is goed zo! R.I.P. Muts (geboren: 14-05-1999 overleden: 14-07-2014).

 Hier was ze nog jong

 Aan het genieten

 Lekker slapen

 Gapen in de tuin

 Nieuwe mand testen

 Genieten in de tuin

Toekijken als ik werk in de tuin


Follow on Bloglovin




4 opmerkingen:

  1. Ach, wat een schatje en wat sneu dat ze is overleden. Dieren geven altijd zoveel liefde. Als ik het zo lees heeft ze een heerlijk poezenleven bij je gehad en had jij haar vertrouwen helemaal gewonnen. Fijn dat je haar niet onnodig pijn hebt laten lijden hoor. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Pascale, ze was echt een schatje en ik heb een hele fijne tijd met haar gehad. Maar ik heb er gelukkig vrede mee, ondanks dat ik het niet leuk vind natuurlijk. Ze was gewoon compleet op en ik zal mooie, fijne herinneringen aan haar bewaren.

      Verwijderen
  2. Wat sneu zeg, echt rot. Allebei mijn katten zijn doodgegaan aan nierfalen, dat is echt zo een katten-ding hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat blijkt best vaak voor te komen. Ik denk dat het aan het voedsel ligt. Dus ik ga mij er toch eens iets beter in verdiepen voor evt. volgende katten..

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.