zaterdag 12 juli 2014

Nog maar een paar kraaltjes erbij...

Het "kralenverhaal" was blijkbaar nog niet helemaal klaar... Begin dit jaar ben ik in het kralenwalallah geweest (nadat ik al twee grote tassen vol had gekregen) en een poos terug ben ik weer benaderd door deze lieve mensen omdat hun moeder heel veel kralen op kartonnen kaarten heeft vastgezet vanwege haar verzameling. Daarmee heeft zij dus in 2002 in het Guinness Book of Records gestaan. Er zitten heel bijzondere kralen bij en ze zijn echt van alle materialen die je maar kunt bedenken en ze komen vanuit heel de wereld. Mijn ex-collega had gezegd dat ze opzich niet veel ruimte in beslag namen, en anders waarschijnlijk in de container zouden belanden. Maar dat is wel zonde, dus ben ik ze op wezen halen vandaag. Dat van weinig ruimte betwijfel ik toch wel hoor... Mijn auto zat best vol en mijn woonkamer is een soort hindernisbaan (zeker voor de katten). Hahahaha....

 Kofferbak vol...

 Achterbank vol...

 Woonkamer vol...

 ...met dozen...

...en kratten

Het zijn ca. 55 doosjes met kaarten en omschrijvingen. Nou wil ik alle kaarten gaan fotograferen, de omschrijvingen noteren en dan alles uitzoeken en in bakjes doen (en een kastje kopen). Op internet heb ik ook nog wat krantenknipsels gevonden over deze mevrouw en haar verzameling, dus dat ga ik nog eens op het gemakje lezen. Voorlopig heb ik dus wel weer iets te doen, maar ik doe het met alle liefde en respect voor deze bijzondere vrouw!


Follow on Bloglovin




2 opmerkingen:

  1. Wauw wat veel en wat lief dat je het mag hebben!
    Veel plezier ervan!
    Fijn weekend!!
    Liefs,
    Angel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker heel veel. Daar heb ik nog wel even mijn werk aan, zeker omdat ik haar levenswerk eerst wil archiveren. Maar dat komt wel goed en ik zal er zeker heel veel plezier van hebben.

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.