maandag 21 juli 2014

Indrukwekkende verzameling

Indrukwekkend... een ander woord heb ik niet voor de kralenverzameling die ik heb gekregen. Ik ben nu al een week bezig met alles fotograferen en met omschrijvingen, die op de op de kaarten staan, in de computer aan het zetten. Het is veel... heel veel, maar bij elke kaart die ik vast heb ben ik onder de indruk. Ik ben nu ongeveer op de helft van de ca. 60 dozen en bij elke doos word ik blijer en blijer. Wat een mooie, leuke, grappige en bijzondere kralen (en verhalen) kom ik tegen. Hier zomaar een paar kaarten die ik ben tegengekomen.

 Opgegraven glaskralen (16e/17e eeuw)

 Kunststof letters en figuurtjes

 Klei

 Oude kralen van rozenkransen (ca. 1900)

 Kunststof kinderkralen

Kralen uit Peru

Dit is nog maar een hele kleine selectie van alles, ik kom echt allerhande materialen en vormen tegen. Kralen van hout, kunststof, glas, klei, metaal, kurk, keramiek en zelfs brooddeeg heb ik gezien. Oude kralen, nieuwe kralen. Ik barst inmiddels natuurlijk ook van de ideetjes van wat ik ermee wil doen, maar eerst de andere helft nog documenteren. Leuk is het in ieder geval!


Follow on Bloglovin




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.