woensdag 4 juni 2014

Klus geklaard!

Zo! Het eerste deel van de tuin is klaar! En ik ben heel blij met het resultaat. Van de week ben ik naar een tuincentrum geweest en heb daar advies gekregen over hoe ik het trapje het beste kon maken en ik heb materiaal en veel plantjes gekocht. Met een volle auto ben ik naar huis gereden en daar heb ik als eerste het trapje in elkaar gezet zoals de man had geadviseerd en getekend. Dat ging best makkelijk en snel. Wel heb ik mijn originele plan aan moeten passen, omdat ik het in eerste instantie met ijselsteentjes had gedaan en dat niet stevig genoeg bleek te zijn. Nu is het gemaakt met opsluitbanden, maar die vind ik niet zo mooi. Dus na wat denkwerk kwam ik op het idee om een goede vriendin te vragen er iets moois op te mozaïeken. Het wordt dus een heel gaaf trapje straks :)

 Mijn trapje

Toen het trapje klaar was kon ik de plantjes in/op de korven planten. Ik heb ze eerst verdeeld over de korven en toen hier en daar het kokos opengeknipt en de plantjes erin gezet. Ik heb allerlei rotsplantjes gekocht in verschillende kleuren, hoogtes en vormen.

 Plantjes klaar om geplant te worden

 Plantjes in/op de korven


Hieronder nog wat foto's van de plantjes die ik gekocht heb.









Alles bij elkaar is het een flinke klus geweest, maar ik ben heel trots op mezelf en superblij met het resultaat. Nu is het de taak aan de plantjes om te groeien en er een mooi dicht en kleurrijk geheel van te maken. Ik ben heel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.
Ik kan nu verder met andere klussen in de tuin, want nu ben ik op dreef en ik barst van de ideeën ;)


Follow on Bloglovin




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.