zaterdag 28 juni 2014

Hard gewerkt in de tuin

Het is al een poosje stilletjes van mijn kant in blogland, maar ik heb zeker niet stil gezeten. Naast mijn werk heb ik een hoop gedaan in mijn tuin en het begint nu een klein beetje ergens op te lijken. Allereerst is er een groot stuk puin in stukken gejekkerd door goede vriend MB en een paar dagen later is dat puin met nog meer oude meuk weggebracht naar stort met behulp van Buurman de Schilder. Dat waren zware klussen, maar ik was wel erg blij dat het gedaan was, want dat waren wel klussen waar ik tegenop zag. Inmiddels heb ik buxus geplant die ik heb gekregen en mijn vijverbakjes ingegraven. De contouren van de tuin zijn nu ook al goed zichtbaar. Het is zo leuk dat het nu vorm begint te krijgen. 

 Kuiltje graven voor vijverbak

 Muts kijkt toe als ik werk

 Vijverbakje erin

 Voeding en grind erin...

...water en plantjes erin en beetje afwerking

Nu de vijverbakjes erin zitten (met gekregen en gekochte waterplantjes) en ik met de Buxus de tuin verdeeld heb, heb ik in een deel van de tuin al hele mooie en aparte planten kunnen plaatsen. Ik ben zo erg blij met wat er tot nu toe al staat. Het wordt echt een mooi paradijsje :)

Hydrangea Macrophylla 'Schloss Wackerbarth'

 Hydrangea Macrophylla 'Romance'

 Gazania

 Viola 'Molly Sanderson'

 Nog een Gazania

 Lavandula 'Hidcote'

 Diascia (denk ik)

 Astrantia Major 'Roma'

 Astrantia Major 'Abbey Road'

 Vinca Minor

 Rosa 'Novalis'

Rosa 'Colette'

Naast deze prachtige bloemen en planten heb ik nog een roos gekocht, Rosa 'Tour de Malakoff' maar die gaat volgend jaar pas weer bloeien en ik heb ook nog Hosta's, Lupine's, Sagina Subulata (lage bodembedekker met witte bloemetjes), Alchemilla Mollis (Vrouwenmantel) en nog wat blauwe en roze vaste plantjes gehaald. Het was een auto vol, maar in de tuin lijkt het een stuk minder veel ;) Ik heb nog een aantal planten op mijn wensenlijstje staan, maar dat komt wel. Het begin is er en ik ben er heel blij mee (had ik dat al verteld...?!) Goofy en Muts vinden de vijvertjes wel interessant, je kunt er in ieder geval lekker uit drinken ;) Goofy lijkt z'n plekje wel gevonden te hebben bij het kleinste vijverbakje. Op de foto's boven (ingraven) is de grotere bak te zien (kleine is 50 cm doorsnede en grotere is 90 cm doorsnede, dus allebei niet zo groot) Er komen geen vissen in, het is alleen maar voor het leven wat zich al in mijn tuin bevindt zoals die leuke kikkertjes, salamandertjes, libelles en andere beestjes die er gebruik van willen maken.
 
 Goofy bij de kleinste bak...

...gezellig tussen de nieuwe plantjes

Het enige wat ik nu nog kan doen in de tuin is het achterste en het voorste deel egaal maken voor de toekomstige terrassen, het weghalen van een boomstronk (lastig klusje) en af en toe een plant in de grond steken als ik weer wat moois tegenkom (lees: mij weer niet in kan houden en naar het tuincentrum ga...) En natuurlijk uitzoeken wat het kost om zand in mijn tuin te krijgen en een deel te voorzien van een andere/nieuwe erfafscheiding (en daarvoor sparen).
De rozen heb ik gekocht bij De Zeeuwse Rozentuin in Kats. Als je in de buurt bent en in de gelegenheid, is het zeker de moeite waard daar eens een bezoekje te brengen. Ik ga er zeker nog een keer naar terug, want ze hebben daar ook veel Clematissen, alleen de Clematis die ik graag wil hadden ze niet meer. Daar moet ik dus nog even geduld voor hebben, maar dan heb ik een goede reden om gelijk de tuinen te bezoeken ;)


Follow on Bloglovin




2 opmerkingen:

  1. Het wordt steeds gezelliger in je tuin! Mooie plantjes heb je gekocht en die vijver is ook heel leuk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Marika, ik doe mijn best om er een hele gezellige tuin van te maken en bijzondere planten erin te zetten. Die haal ik ook overal en nergens vandaan. Ik heb de ideeën al jaren in mijn hoofd en het is supertof dat deze nu tot leven komen :)

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.