zaterdag 17 mei 2014

Tuin opbouwen

Eindelijk heb ik de eerste stap genomen om mijn tuin op te gaan bouwen. Het is al jaren niks, alleen aarde met daarop een hoop onkruid. Ik heb hard gespaard en nu ook de moed bij elkaar om een begin te maken. Mijn tuin bestaat uit twee verschillende hoogtes en daar kan en wil ik niets aan veranderen. Maar het muurtje dat er vroeger stond is compleet weg en nu moet er een nieuwe afscheiding komen. Ik heb gekozen voor schanskorven (steenkorven). Ik wil ze bekleden met kokosmatjes en dan vullen met puin (voor de stevigheid en dan hoef ik het ook niet af te voeren, want dat is niet echt makkelijk hier). Daarop komt aarde en dan laat ik er klimop tegenaan groeien. Dan heb ik straks een mooie, groene en stevige scheiding tussen de hoogtes. De korven zijn besteld dus nu is er werk aan de winkel. Ik moet eerst gleuven graven en daarop komt dan zand. Op het zand komen stoeptegels en daarop de korven. Ook wil ik nog buizen in de grond ingraven zodat ik daar later elektriciteitkabels doorheen kan trekken en stopcontacten kan maken voor in tuin. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat en ik hoop dat het zo wordt zoals ik in mijn hoofd heb.

 Begin gemaakt met graven

Al werkend in mijn tuin kwam ik al weer allerlei leuke beestjes tegen. Daar word ik altijd zó blij van.

 Juffertje
 Kikker
Nog een keer de kikker

Volgende week hoop ik nog een keer naar de stort te gaan met de laatste dingen die weg moeten uit de tuin. En als straks de korven staan dan kan ik waarschijnlijk ook mijn vijverbakjes in gaan graven. Daar zullen de kikkers en salamandertjes wel blij mee zijn denk ik ;) Ook kan ik dan op het laagste deel van de tuin een terras aan leggen. Dat wil ik in eerste instantie doen met stoeptegels en dan ooit een keer veranderen in een terras met oude, mooie steentjes. Maar daar heb ik nu nog niet genoeg van. En ik hoop ook een paar mooie vaste planten te plaatsen tegen die tijd. Daarna wordt het weer sparen voor het terras achter in de tuin en een nieuwe schutting voor een deel van de tuin.


Follow on Bloglovin




2 opmerkingen:

  1. Wat een klus zal dat zijn maar als het goed is kun je van de zomer dan wel lekker genieten van een mooie tuin. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zal zeker een klus zijn, maar wel te doen. En ik ben blij dat ik nu eindelijk eens ben begonnen. Deze week weer verder graven.

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.