vrijdag 25 april 2014

Bij de dierenarts...

Afgelopen week ben ik drie keer bij de dierenarts geweest. Goofy en Muts zijn inmiddels wat oudere katjes aan het worden en dat ga ik nu toch wel merken hoor... Als eerste kon ik met Goofy. Hij was al een paar dagen aan het spugen en da's natuurlijk niet goed. Dus hij kreeg een bloedonderzoek om te kijken of dat goed was. Gelukkig was zijn bloed in orde en heeft hij een injectie gekregen tegen het spugen. Nu is ie weer de oude gelukkig. Maar hij heeft wel een kale plek in zijn nek vanwege het onderzoek.

Weer de oude mèt kale plek
 
Drie dagen later kon ik met Muts naar de dierenarts want ze had een ontsteking tussen haar oog en bekje. Dus kreeg ze pijnstiller en antibiotica toegediend. De ontsteking verdween gelukkig, maar eten deed ze amper en actief was ze ook niet echt. Dus na een paar dagen maar weer terug met haar en bleek er toch meer achter die ontsteking te zitten. Ze is al nierpatiënt en daarom heeft ook zij weer een bloedonderzoek gehad. Maar de behandeling voor haar nieren is goed en dat was dus niet het probleem. De arts had nog een röntgenfoto gemaakt en daar was op te zien dat ze vocht in haar longen heeft. Ook is haar hartje een beetje zwakker nu. Ik heb medicatie mee gekregen en hopelijk slaat het aan en knapt ze op. Het moet nu binnen een week beter gaan met haar anders wordt het een lastig verhaal...

Ook Muts heeft weer een kale plek
 
Zelf ben ik ook nog ziek geweest afgelopen week (nog niet helemaal over), dus het is hier een aardige ziekenboeg (geweest). En in mijn omgeving zijn er nog meer mensen gewond geraakt, geopereerd en opgenomen dus ik hoop dat dit het nu even was allemaal want ik vind het wel even genoeg zo....


Follow on Bloglovin




4 opmerkingen:

  1. Ach vervelend als je huisdieren niet lekker zijn! Ik hoop dat ze alletwee opknappen, aan de verzorging door hun baasje zal het niet liggen! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Pascale, die ene (Goofy) is weer helemaal de oude. Muts gaat langzaam weer iets vooruit, maar ze is wel oud nu.

      Verwijderen
  2. Hopelijk komt alles snel goed. Ik heb 2 poezen thuis en het zijn allebei probleemkatjes, maar oh zo lief. De kater Tommy is diabeet en moet 2 x per dag insuline krijgen en ons Kitty (die wij vaak "muts" noemen), heeft allerlei allergische reacties en moet dan telkens opnieuw een 5-dagenkuur medicatie krijgen. Hoofdbestanddeel in het genezingsproces is LIEFDE en daar hebben ze bij jou ook geen tekort aan.

    Groetjes
    Patricia x
    pats-ditjes-en-datjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Patricia, nee geen gebrek aan liefde. Maar ja, als ze ouder worden komen de gebreken vaak ook. Gelukkig hebben ze voorheen nooit echt ernstige dingen gehad, zou bij mij lastig worden als ze hetzelfde als jullie katten zouden hebben. Dit is voor mij goed te doen en zolang het goed gaat blijf ik voor ze zorgen.

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.