donderdag 17 april 2014

Beetje haken tussen de bedrijven door...

Hier weer even een berichtje van mij. Door mijn nieuwe baan in een nieuw bedrijf heb ik niet zoveel tijd voor andere dingen dan mijn werk. Het is boven verwachting druk, wat fantastisch is natuurlijk, maar ook even omschakelen voor mij. Ik moet echt goed plannen zodat ik aan zoveel mogelijk dingen toe kom. Een goede balans vinden tussen werk, huishouden, sociale contacten en tijd voor mezelf etc. Zal je altijd zien dat mijn creatieve geest overloopt van de ideeën, hihi... Om na een drukke dag even te relaxen ben ik begonnen met een nieuw haakproject. Eerst even lekker douchen en dan in makkelijke kleding TV kijken en mijn haakwerkje erbij voor ik naar bed ga. Het moet een deken worden voor op mijn bank. Het haakwerk wil ik aan de bovenkant en de onderkant wil ik bekleden met donkere spijkerstof. Ik was er al eens aan begonnen en had 9 blokken af, maar toen was die garen niet meer allemaal verkrijgbaar (tja, iets te enthousiast geweest). Van die blokken maak ik wel iets anders, een kussen ofzo. Nu heb ik garen gekocht van Phildar en die blijven wel gewoon verkrijgbaar (hoop ik) mocht ik nog te kort komen. Het voorbeeld heb ik van Pinterest (waar anders ;)) En ik hoop dat dit een project wordt dat ik ook echt af ga maken (ppfftt... Ufo's genoeg...) Ik denk dat het eindresultaat wel mooi gaat worden.

Het begin van mijn deken
 
Vorige week vertelde ik mijn plannen aan mijn lieve omaatje en liet haar mijn bolletjes zien. En van haar kreeg ik nog een handige tip. Begin met een nieuwe bol vanuit het midden zodat je wikkel erom kan blijven zitten voor de info die erop staat.

Handige tip van mijn oma
 
Ik heb nog wel wat blokjes te haken, want de teller staan nu op 5 en ik wil er (denk ik) 104 maken (grote deken dus). Ik hoop er tussen de bedrijven door toch steeds een paar te doen, want de komende tijd wordt erg druk op mijn werk omdat het voor heel veel mensen vakantie is (België, Duitsland. Nederland) en feestdagen... Oja, voor degenen die het wel (kunnen) vieren. Fijne Paasdagen!


Follow on Bloglovin




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.