woensdag 5 februari 2014

Wat nu?

Tja, hoe zal ik eens beginnen... misschien maar gelijk met de deur in huis vallen... ik ben nu 40 jaar (heel bijna 41) en ik ben eigenlijk al hartstikke grijs.... :'( Net als vele vrouwen heb ik al een aantal jaren mijn haar geverfd. Eerste paar keer zelf gedaan en later bij de kapper. Maar sinds de afgelopen twee keer is er blijkbaar een allergie voor haarverf opgekomen. De op één na laatste keer had ik 1 plekje bij mijn haargrens en was het verven niet echt fijn. De laatste keer had ik plekken (en korstjes, sorry als het onsmakelijk klinkt) langs mijn hele haargrens en liep ik eigenlijk best voor aap... En het verven zelf deed echt zeer op mijn hoofd. Nou heb ik sowieso al een gevoelige huid, dus schonk ik er niet al te veel aandacht aan. Maar toch ben ik wel gaan zoeken op internet en daar werd ik niet vrolijk van... Je kunt van zo'n allergie dus brandplekken krijgen, het kan op je ogen en luchtwegen slaan en weet ik al niet meer. Gelukkig is het bij mij niet zover gekomen en zijn die plekken wel weg gegaan, maar ik durf niet meer te verven. In de tussentijd groeit mijn haar vrolijk verder en heb ik al weer aardige uitgroei... Dus ben ik vandaag eens om advies geweest bij een goede kapper en zij adviseerde om via mijn huisarts naar de dermatoloog te gaan om een allergietest te doen. Alleen kost mij dat mijn eigen bijdrage denk ik en ik ben niet zo van naar de dokter gaan eigenlijk. Dus mijn omaatje gebeld (want jong grijs worden heb ik van haar kant geërfd) en zij adviseerde om mijn haar gewoon te laten groeien en evt. van die grijsshampoo te gebruiken.  Wat misschien ook nog een optie kan zijn is het deel dat nu nog goudblond is (geverfd) meer richting grijs te laten verven zonder dat ze mijn hoofdhuid raken (met zo'n coupe-soleil badmuts op ofzo). Of rigoureus mijn haar afknippen? Ik weet niet zo goed wat ik nu het beste kan doen... Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen zouden staan?? Graag wat advies zodat ik een goede keuze kan maken...

Mooi grijs is niet lelijk?
 
Bron afb: google

P.S: Ik ben ca. twee maanden terug nog 22 jaar geschat :o :P


Follow on Bloglovin




8 opmerkingen:

  1. Mooi grijs is niet lelijk inderdaad! Ikzelf zou met grijs haar wel voor wat pittiger kort gaan. Die foto rechtsboven vind ik echt super mooi. Dus laat die uitgroei inderdaad in mooi grijs doen! Om wat kleur in je gezicht te geven, want dat mis je dan vaak, gewoon een mooie lippenstift of gloss, mooie oorbellen of sjaal? Succes! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reactie en advies, kort haar moet ik nog wel even over nadenken hoor. Misschien toch weer eens met de kapster overleggen. Make up ben ik niet zo van, kan weinig verdragen, maar mooie oorbellen heb ik genoeg ;)

      Verwijderen
  2. Vervelend voor je Marion. Grijs haar kan zeker heel mooi zijn. Ik ben het met Pascale hierboven eens dat een kort kapsel dan wat pittiger oogt. Succes met je keuze!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Rosalie, tja, jong grijs worden zit nou eenmaal in de genen. Een pittig kort kapsel... daar moet ik toch nog even over denken hoor ;)

      Verwijderen
  3. Heb je een alergie voor de kleur of voor de producten? Ik had er vroeger soms last van. Was te zien wie van de meisjes de kleur mengde bij de kapper. De ene doet er precies meer van een soort product in dan de ander... Nu hebben ze bij mijn kapper natuurlijke producten. En sindsdien geen last meer.... 40 is nog jong om met grijs haar rond te lopen. Niet iedereen staat daar mee. En het moet inderdaad een kort kopje zijn... Ik zou toch uitkijken naar een kapper met natuurlijke producten. Of toch een test laten doen. Als je alergies bent aan kleur, dan kan je ook plekken krijgen op je handen enz..
    Uiteraard zal je zelf de keuze moeten maken...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik denk allergie, maar ik ga eerst maar eens informeren wat een allergietest kost enzo.

      Verwijderen
  4. Als men je 22 schat, betekent dat dat je een "jong" gezicht hebt, en bij dat soort gezicht past werkelijk alles, ook gewoon grijs.

    Post eens een foto van jezelf, dan kunnen we beter advies geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wordt altijd jonger geschat, laatst weer 25 :o Maar ik heb inmiddels contact gehad met de dokter en zo'n test is duur en dan nog heb je kans dat ze niet precies kunnen zeggen waar je allergisch voor bent. En ik heb eens info gezocht over henna, maar dat zie ik ook niet zitten. Dus grijs it's gonna be... En ik vind het lief dat je goed advies wilt geven aan de hand van een foto van mij, maar ik wil geen foto's op internet van mezelf.

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.