dinsdag 25 februari 2014

Liebster Award

Vorige week kreeg ik een berichtje van Ikke=mooi dat ze mij heeft genomineerd voor de Liebster Award. Leuk hè!
Het werkt als volgt:

De regels van de Liebster Blog Award zijn:

  • De liebster award is bedoeld voor bloggers met minder dan 200 bloglovin volgers.
  • Je moet "11 facts about me" delen.
  • Je moet degene die jou genomineerd heeft linken in je blogpost.
  • Je moet de 11 vragen beantwoorden van degene die jou genomineerd heeft.
  • Kies 10 nieuwe bloggers die jij wilt nomineren en link ze in je blogpost.
  • Stel 11 nieuwe vragen op voor de bloggers die jij genomineerd hebt.
  • Laat een comment achter op de blogs die jij wilt nomineren
Nou, daar gaan we dan:
11 Facts about me:

01. Ik ben nog nooit voor een examen gezakt.
02. Ik ga graag eten bij de plaatselijke Griek.
03. Ik heb de beer nog die ik voor mijn geboorte kreeg.
04. Ik heb ooit een koeientic gehad (vooral met keukenspullen).
05. Ik heb ooit als schildpadverzorgster gewerkt <3
06. Ik ben brildragend.
07. Ik lust absoluut geen koffie, maar drink sloten thee op een dag.
08. Ik hou erg van cabaret en ga ook een paar keer per jaar naar een voorstelling.
09. Ik loop elk jaar collecte voor het Reumafonds.
10. Ik kan erg hard lachen (qua volume dus, hihi..)
11. Ik hou niet van rood (brandweerwagenrood dus)

Nu de 11 vragen die Ikke heeft gesteld:

01. Welke maand is je lievelingsmaand?
- Ik heb niet echt een lievelingsmaand, elke maand heeft z'n eigen charmes.
02. Wat is jouw patroon en maak je het liefst?
- Ik gebruik eigenlijk weinig patronen, ik pruts altijd maar wat aan... en voor sommige dingen teken ik ze zelf (op mijn "houtjetouwtje" manier).
03. Welk programma kijk je graag?
- Ik kijk weinig TV, maar als ik kijk vind ik documentaires het leukst. Ik ben wel gek op de BBC Earth series en heb er inmiddels al een aantal op DVD.
04. Wat eten jullie het liefst thuis?
- Ik kook vooral vers, ik hou niet van potjes en magnetronmaaltijden etc. Maar ja, koken is dan ook mijn beroep en ik hou van lekker eten.
05. Wat zou je doen als je heel veel geld zou winnen?
- Zonder enige twijfel mijn huis tip top in orde maken, verbouwen dus.
06. Waar ga je graag naar toe op vakantie?
- Ik geef niet zo om vakantie, maar dit jaar ga ik voor de derde keer naar de grootste braderie van Europa in Lille, dat is echt geweldig!
07. Welke sport beoefen je?
- Absoluut geen enkele, ik had er op school al een hekel aan. Ik heb gelukkig werk waarin ik veel beweging heb.
08. Wat doe je het liefst als je een vrije dag hebt?
- Thuis keutelen, zoals lekker koken, creatief bezig zijn, met mijn katten kroelen, beetje op internet bezig zijn. Dat soort dingen.
09. Wat is je lievelingskleur?
- Blauw! En zeker in combinatie met bruin.
10. Waarover blog je graag?
- Het liefst over de leuke dingen die ik mee maak en creativiteit.
11. Waarom ben je begonnen met bloggen?
- Ik ben in 2006 begonnen met bloggen omdat ik toen mijn monumentje gekocht heb en mensen wilde weten hoe de verbouwing ging etc. Ik heb toentertijd een heftige en drukke periode gehad en op deze manier kon ik mensen het makkelijkst op de hoogte houden. Dat was bij Weblog, maar die zijn gestopt en toen heb ik een alternatief gezocht en kwam bij Blogger terecht en zo is mijn huidige blog ontstaan.

En dan nu de blogs die ik graag wil nomineren:
01. Angels Handmade with love
02. CreaBH/Kloske
03. Gewoon Elise
04. Handmade by Ziva
05. Home is where the dachshund is
06. Indruk
07. mANdarien
08. Naast hout & draad
09. Sovina's creaties
10. Ook nu en dan

Hier zijn mijn 11 vragen voor jullie:
01. Wat is je lievelingsdier?
02. Is er iets dat je graag zou willen doen, maar niet durft?
03. Met welke bekende/beroemdheid zou je wel eens een gesprek willen?
04. Wat vind je jouw beste eigenschap?
05. Wat zou je droombaan zijn (betaald of onbetaald)?
06. Wat is je lievelingstijdschrift?
07. Welk kledingstuk draag je het liefst?
08. Waarover lees je het liefst op een blog?
09. Wat is je beste blogtip?
10. Wat is jouw mooiste herinnering?
11. Waar haal je inspiratie vandaan en waarvoor gebruik je dat dan?

Succes, ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

 

Follow on Bloglovin




12 opmerkingen:

  1. Dag Marion,

    Leuk dat je eraan gedacht heb om mij te nomineren maar (en hopelijk vind je het niet erg): ik vrees dat ik pas want ik stuur niet zo graag dingen door aan heel veel mensen tegelijk. Hopelijk begrijp je het...

    Het is wel amusant om jouw voorkeuren te vernemen: 'thuis keutelen" kende ik nog niet als uitdrukking , het klinkt in ieder geval heel goed, en in wat je erbij schrijft herken ik mezelf heel goed:
    "Thuis keutelen, zoals lekker koken, creatief bezig zijn, met mijn katten kroelen, beetje op internet bezig zijn."
    Gezellig, eh?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft niks hoor Brigitte, je bent niets verplicht. Ik heb ook even nagedacht of ik het wel of niet zou doen. Keutelen is misschien Hollands dan ofzo, hihi... Maar fijn is het zeker ;)

      Verwijderen
  2. Hi Marion,
    Bedankt voor de Award maar ik sla hem af als je het niet erg vindt. Ik heb pas geleden al een post geplaatst met feitjes over mezelf. Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik niet erg hoor Pascale, ik heb zelf ook getwijfeld om mee te doen.

      Verwijderen
  3. Dank je voor de nominatie. Ik probeer er iets van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de nominatie ! :)
    Zal hem straks even bloggen !
    Fijne avond liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je 'm gaat bloggen, ik kom zeker even kijken.

      Verwijderen
  5. Dank je wel, Marion, voor de nominatie ! Zelf heb ik ook een tijdje geleden al eens een postje geplaatst naar aanleiding van een award. Ik denk er nog even over na …
    Liefs, An

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is goed hoor An, je bent absoluut niets verplicht.

      Verwijderen
  6. Gefeliciteerd met je award! Ik kom nu pas je blog tegen maar ga je zeker volgen (ald oe ik niks met Bloglovin', ik volg altijd blogs op de "ouderwetse" manier, via RSS). (Misschien is dit een gelegenheid Bloglovin' eens uit te proberen, haha.) We hebben trouwens wle wat gemeen: ik houd ook van documentaires kijken als ik tv kijk, ga ook niet echt speciaal op vakantie (al lijkt zo'n braderie me wel leuk, maar druk!). Ik ga zeker de blogs die je genomieerd hebt, bekijken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry voor de late reactie Astrid, maar welkom op mijn blog. Leuk dat je mij nu volgt (op welke manier dan ook). Die braderie is absoluut erg druk, maar daar stellen we ons op in en dan is het best goed te doen. Veel plezier met het lezen van mijn blog en van de blogs die ik genomineerd heb.

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.