maandag 3 februari 2014

Kleurenpalet maken DIY

In deze blog vertelde ik al dat ik een nieuw board op Pinterest had gemaakt met inspirerende kleurcombinaties. Dat bracht mij op het idee om er kleurpaletten van te maken ter inspiratie voor nieuwe projectjes. Handig voor bijv. haakprojectjes, sieradenprojectjes en noem maar op.
Ik gebruik foto's die ik zelf gemaakt heb en afbeeldingen van mijn Board op Pinterest.
Ik open een foto in mijn fotobewerkingsprogramma en kies voor het effect pixelvorming. Ik gebruik verschillende groottes van de pixels en krijg een leuk palet zo.
Heel simpel dus. Zelf werk ik met Paint Shop Pro, maar ik neem aan dat er genoeg (gratis) bewerkingsprogramma's zijn die ook deze functie hebben.
Hieronder enkele voorbeelden van foto's die ik zelf gemaakt heb.

Voorbeeld 1:

 
 
 
Voorbeeld 2:
 
 


 Voorbeeld 3:

 
 

Voorbeeld 4:

 


 Voorbeeld 5:

 



 


Follow on Bloglovin




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.