zondag 15 december 2013

Opruiming

Hoe fijn is dat, ruimte in huis.... Héél fijn wat mij betreft... Maar... ruimte hebben en krijgen zijn wel twee verschillende dingen.... Zo staan er al jaren dozen op zolder met spullen die nog prima zijn, maar waar ik niks mee doe. Te zonde om weg te gooien, want ja, je weet maar nooit of het voor deze of gene nog van pas komt. Maar ondertussen staat het wel in de weg te staan en stof te happen... En alles is al tig keer door mijn handen gegaan en bij elkaar gezet voor een rommelmarkt ofzo, maar ook daadwerkelijk op een kleedje gaan zitten, hó maar! Gèk word ik van alles wat er nutteloos staat. Gelukkig heb ik nu het licht gezien en is het veel makkelijker dan gedacht. Sinds een paar maanden is er voor de regio hier een weggeefsite op FB. Heel simpel, je geeft er spullen of diensten weg, zolang het maar onvoorwaardelijk is. Ik heb al leuke en handige spullen voorbij zien komen (zoals etentjes, huisraad, knipbeurten en zelfs een woonboot) en ook ik heb al wat spullen "gewonnen" (er wordt vaak geloot). Maar ik ben nu eindelijk volop aan het opruimen en ik zet heel veel op die site. Dàt ruimt echt eens goed op zeg! En als er dan toch nog spullen zijn die ze daar niet willen hebben, dan gaat het in een doos en naar de kringloopwinkel. Als ik eerlijk ben valt er eigenlijk best wat van mijn schouders af nu die spullen toch nog goed terecht komen en ik er eindelijk vanaf ben. Hieronder zomaar een paar foto's van spullen die ik weg heb gegeven.

Dat ruimt lekker op

Alles goed terecht gekomen

Ik heb nog wel een paar dozen op te ruimen, maar ik heb de smaak te pakken. En ik doe het in etappes, want het is wel veel werk als je veel te vergeven hebt en afspraken moet maken met verschillende mensen. Maar leuk is het wel!
Wat doen jullie met nog goede, maar ongebruikte spullen?


Follow on Bloglovin




2 opmerkingen:

  1. Oh ik herken het wel hoor al die spullen die te mooi zijn om weg te gooien maar waarvoor je de puf niet hebt om ze op marktplaats te zetten (want dan moet je weer foto's maken). 1 x per jaar sta ik op een markt, wat overblijft gaat meestal naar de kringloop. Handig zo'n fb pagina waar jij het op zet. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het dus te omslachtig om op een markt te gaan staan ;) Maar het lijkt me ook wel weer leuk... Ben vandaag al een hoop kwijt, binnenkort weer een lading.

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.