woensdag 4 september 2013

Langs de kringloop en haakprojectje lampenkap

Eindelijk had ik eens twee dagen achter elkaar vrij en had ik nog mooi weer ook. Een soort weekend, maar dan door de weeks ;) Gisteren heb ik wat huishoudelijke dingen gedaan en ben ik naar de kapper geweest want dat was heel hard nodig... Vandaag heb ik wat boodschapjes gedaan een beetje gewinkeld en ben ik bij de kringloop binnen geweest. Ik heb niet veel gescoord bij de kringloop, maar wel weer leuke spulletjes gevonden.

Houten memory met ronde figuurtjes

Lantaarntje en kannetje...

...voor mijn poppenhuis (nog steeds in wording)

Een mooie emaille thermometer..

...voor in mijn keuken
 
Ook vond ik nog een dubbele voederbak voor katten en dat leek mij wel handig nu die Muts bij mij op de slaapkamer eet en ik het voer dus naar boven mee moet nemen.
Aan het einde van de middag ben ik nog even lekker in de tuin gaan zitten om aan mijn nieuwe haakprojectje te werken.
Geïnspireerd door deze foto op Pinterest had ik laatst een "prachtige" lampenkap gekocht in een kringloopwinkel en ben ik een poosje terug aan dit projectje begonnen. De eerste rand zit erop en dat haakt best stug met die metalen rand. Ik heb geen patroon dus ik zie wel waar het schip strandt, ik hoop dat ik niet te vaak uit moet halen omdat ik het toch niet goed vind ;) Ik hoop zeker dat ie mooi wordt.
 
De eerste rand zit erop

En de tweede rand wordt aan gewerkt
 
UPDATE: De tweede rand van de foto heb ik inmiddels weer uitgehaald want dit was niet goed. Heb het voorbeeld nog een goed bekeken en ontdekte dat ik andere steken moet gebruiken voor de tweede toer. Nu gaat ie dus wel goed ;) (denk ik...)
 

Follow on Bloglovin




4 opmerkingen:

  1. Ow die memory is helemaal leuk (ja ik ben een memory-freak.... ik vond er ook weer een paar haha)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, grappig hè dat memory spel. Ik vind het wel leuk dat ze rond zijn. Leuk om magneetjes van te maken of zoiets.

      Verwijderen
  2. Oh die memory is echt super schattig. Heb je een merk naam of zo iets? Zou hem ook wel willen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Heleen, nee er staat geen merk of iets dergelijks op. Dus ik kan je daar niet mee helpen helaas.

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.