woensdag 5 juni 2013

Haakprobeersels

Sinds kort ben ik dus ook aan de haak. Ik volg de lessen van Made by Nijn en ik heb mijn haakboek, wat ik al een aantal jaar heb, opgezocht en ik zoek ook op internet vanalles en nog wat. Ik haak elke dag wel iets om maar te oefenen. de ene keer succesvoller dan de andere keer. Maar al doende leert men, zeggen ze. Tot voor kort kwam ik niet verder dan de basisketting en nu heb ik mijn eerste granny al gemaakt :)

Eerst een lapje met verschillende basissteken

Les 2 van Made by Nijn, een blaadje

En toen wilde ik de granny proberen, dus verschillende lessen bekeken en bestudeerd en ging aan de slag... Whahahaa... de eerste poging werd een soort vierkant, rond, driehoekje ofzo.... Dat was dus niet helemaal goed...

Whahahaaa... niet goed...
 
De tweede poging ging gelukkig een stuk beter. Het mag allemaal wel wat strakker, maar daar blijf ik gewoon op oefenen. Ben stiekem toch wel een klein beetje trots op mijn eerste granny ;)

Dit ziet er al een stuk beter uit
 
Volgende week wil ik wat nieuwe bolletjes kopen en dan heb ik wat meer kleurtjes en materiaal om verder te oefenen. Ik vind het in ieder geval wel leuk om te doen (chips, weer een hobby erbij...)
 
Hoe was jullie eerste haakervaring en wat hebben jullie in het begin gemaakt?


Follow on Bloglovin




2 opmerkingen:

  1. Goed gedaan, mij lijkt het ook zo leuk! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Pascale, het is ook echt leuk en niet zo heel erg moeilijk hoor. Als je het ook wilt leren kun je meedoen met de lessen van Made by Nijn of zoeken naar filmpjes op You Tube. En elders op internet zijn ook allerlei lessen te vinden (ff Googlen).

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.