donderdag 23 mei 2013

Knutsels

De laatste dagen heb ik lekker tijd gehad om het één en ander aan knutsels te maken en te proberen. Dus lekker bezig geweest. Hier twee vogeltjes van hout die ik in een goedkope winkel kocht en beplakte met stof en oogjes.

 De ene kant met grote ruit
 
En de andere kant met kleine ruit
 
Wat ik al heel lang wilde maken was een transfer van poëzieplaatjes op een shirtje ofzo, het is nu een rompertje geworden met een roodborstje.
 
Rompertje met roodborstje

Roodborstje van dichtbij
 
Maar voor ik aan de slag kon met het rompertje moest ik eerst mijn strijkplankovertrek vervangen, want die oude zat los omdat het elastiek verteerd was. Dus heb ik een oude dekbedovertrek (van toen ik nog kind was) verknipt en genaaid zodat ik het kon gebruiken voor mijn strijkplank.
 
De ene kant van het dekbedovertrek voor de mouwenplank

En de andere kant voor de grote plank
 
En ik heb nog een hoop in mijn hoofd wat ik binnenkort hoop te gaan maken. Ik heb sowieso al een bestemming voor één van de lapjes van de lapswap en voor een ander lapje heb ik een leuk idee. Ook heb ik nog een leuk idee voor een cadeautje voor iemand zijn verjaardag, maar hij is pas over een paar maanden jarig dus daar heb ik nog wel even tijd voor.
 
Ook ben ik nog bezig geweest met het haken. Ik heb echt tig keer mijn werkje weer uitgehaald omdat ik steeds een soort wokkel kreeg. Tot ik ontdekte wat ik niet goed deed. Nu heb ik een klein lapje gemaakt en ik ben blij dat ik het nu een klein beetje onder de knie begin te krijgen, maar het is natuurlijk nog wel een beetje slordig... Dus ik blijf oefenen! Ennuh, tips zijn altijd welkom ;)
 
Mijn eerste lapje
 
Nu nog oefenen om het netter te krijgen


Follow on Bloglovin




2 opmerkingen:

  1. Moet het haken ook weer oppakken, je kunt er zoveel leuke dingen mee doen.

    Wat zijn die vogeltjes leuk met die stof zo!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.