woensdag 1 mei 2013

De laatste Koninginnedag

Nou, dat was 'm dan, de laatste Koninginnedag op 30 april. De troonswisseling gaf toch wel een bijzonder randje aan deze dag. Ik heb 's ochtends eerst de abdicatie en de balkonscène gekeken op TV en toen ben ik (gehuld in oranje en blauw, met kroon op mijn shirt) vertrokken naar een gezellige grote vrijmarkt in de buurt. Ik verheugde mij hier al dagen op. Gelukkig zat het weer mee, dus heb ik lekker een paar uur langs de kleedjes en kraampjes gelopen. En ik heb weer leuke spulletjes gescoord :D

Een leuk kleed waar de schaar in kan ;)
 
Zakjes met kraaltjes
 
Bandjes
 
Letterstempels
 
Een doos vol letters en plaatjes om woorden te leggen
 
Ook vond ik nog een kleedje voor iemand anders en een peper en zout setje waar ik al een potje van heb èn ik heb nog iets héél leuks gevonden voor één van jullie... maar dat verklap ik nog niet! ;)
Ik ben dus helemaal geslaagd op de vrijmarkt.
Omdat ik later op de dag nog iemand zou helpen met wat horeca werkzaamheden (en het dus een lange dag zou worden) had ik van te voren een lekkere pastasalade gemaakt zodat we goed konden eten (en iets dat niet koud kan worden omdat je weinig tijd hebt om te eten). Toen ik de salade aan het bereiden was bedacht ik mij dat het wel leuk was om het een koninklijk tintje te geven. En zo maakte ik een oranje kroontje voor op de salade, hihi...
 
Lekkere salade
 
's Avonds heb ik nog een toffe band gezien en veel gelachen...
Het was een lange, maar zeer geslaagde dag voor mij. Ik vind Koninginnedag altijd één van de leukste dagen in het jaar en ik hoop dat de eerste Koningsdag van volgend jaar weer net zo leuk wordt. Hoe was jullie laatste Koninginnedag?
 

Follow on Bloglovin




10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke spulletjes heb je daar gevonden op de markt, zeg ! Tof dat het daar een leuke Koninginnedag geworden is. Toch wel speciaal he, dat oranjegevoel ! Wij hebben dat hier niet zo, maar ik was blijkbaar toch wel een beetje in gedachten bij die lieve noorderburen want ik heb gisteren mijn oranje truitje aangetrokken ;-) ! Leuk gevonden, dat oranje kroontje op je slaatje !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Wat leuk dat je je oranje truitje aan hebt gedaan. Het oranjegevoel hier is echt leuk en je hoorde ook veel mensen op straat roepen: "Leve de Koning" (met een biertje erbij, haha...) Bij jullie wordt het vast ook wel een mooi feest als het zover is.

      Verwijderen
  2. Goed geshopt zeg ! Was een fijne dag hè! En wat een leuke koninklijke salade :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was een hele fijne dag, helemaal geslaagd en gezellig! :D

      Verwijderen
  3. Leuk dat je spulletjes hebt gevonden. ik heb helemaal niets gevonden , het was echt allemaal troep. Maar geeft niets, tv gekeken en weer lekker in de tuin gewerkt. Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nah, da's wel jammer dat je niks hebt kunnen vinden. Maar toch een fijne dag gehad zo te zien ;)

      Verwijderen
  4. je hebt inderdaad ook hele leuke spulletjes gevonden!!!
    Zalig genieten...deze dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed geslaagd, mooi hoor! Ik heb heerlijk genoten van het zonnetje en ben ook lekker gaan slenteren langs de kraampjes op de vrijmarkt. Heerlijk!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.