woensdag 3 april 2013

Op zoek naar een kast...

Vandaag besloot ik maar eens op zoek te gaan naar een goede, betaalbare kast in enkele kringloopwinkels. Nou heb ik nogal specifieke eisen aan de kast die ik zoek, dus ik had niet echt de illusie dat ik voor een goede kast zou slagen. Ik ben bij drie kringloopwinkels geweest en zoals verwacht heb ik dus geen geschikte kast gevonden. Maar ja, als je dan toch in de kringloop bent... dan koop je toch gewoon weer spulletjes waar je eigenlijk een kast voor nodig hebt... Afijn, ik ben weer goed geslaagd :)

Een schattig klein vaasje
 
Leuke houten appeltjes
 
Dat vaasje stond volgens de mevrouw van de winkel in het verkeerde schap, maar ik heb het toch meegekregen voor de prijs van het schap waar ik het vandaan had, een mazzeltje dus. Die appeltjes staan nu op de schouw, maar daar wil ik nog wel een keer iets creatiefs mee doen, weet alleen nog niet helemaal wat.
 
Een ornamentje
 
Ik weet niet wat het is of waar het onderdeel van geweest is, maar ik vond het gewoon erg leuk.
 
Band, gehaakte kleedjes en applicaties
 
Geborduurde lappen, leuk voor een vintage tas of kussen ofzo
 
Geborduurde tegeltjes
 
Hier ben ik echt superblij mee, ik heb van die oude tegeltjes in mijn huis en van deze geborduurde exemplaren ga ik een mooi kussen maken voor mezelf. Ze zaten wel in te lelijke (en sommige kapotte) lijstjes, maar die heb ik er gelijk afgesloopt. En achter 1 van de lijstjes vond ik allerlei kartonnetjes waarvan 1 met tekst, haha..
 
Vondst achterin een lijstje
 
Een spirograaf  set, waar ik iets creatief mee wil proberen
 
Echt tè schattige stempeltjes
 
Houten "kaartjes" (soort memorie ofzo)
 
Met die houten figuurtjes heb ik ook al leuke creatieve plannetjes. Verder liep ik nog tegen een setje emaille schaaltjes aan van 3 stuks met Boerenbont motief! En die had ik nog niet!! Dus dat kon ik zeker niet laten staan! En nog wat klein spul om mee te naaien. Goed geslaagd dus. En die kast, daar loop ik vanzelf echt wel een keer tegenaan. Volgende keer maar weer eens een rondje doen, ik heb nog niet alle kringloopwinkels gehad in de omgeving ;)
 

Follow on Bloglovin




6 opmerkingen:

  1. Wat een vondsten zeg!! En allemaal zo verschillend! Nou ik ben benieuwd naar de creaties die je wilt gaan maken!

    Groetjes Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, bedankt, ik moet maar eens aan de slag denk ik zo ;) Grtz Marion

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijke vondsten Marion! Echt erg leuk allemaal. Die appeltjes kun je misschien mooi wit spuiten en van vilt een groen blaadje bij het steeltje maken, of een jasje eromheen haken, of een mooi woord op stempelen. Ben benieuwd wat je er mee gaat doen. Die kast daar loop je vanzelf tegen aan hoor! Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat zijn wel leuke ideetjes voor de appeltjes (alleen haken kan ik niet). Bedankt voor de tips. Die kast komt wel goed, ik blijf zoeken. Grtz Marion

      Verwijderen
  3. Nou zeg, jij hebt veel gevonden !!! Super !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha... ja, voor ik het wist zat mijn (grote!)tas vol. Maar het was gelukkig ook allemaal lekker goedkoop ;) Grtz Marion

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.