maandag 1 april 2013

Lekker weekend gehad

Wat een fijn paasweekend heb ik gehad. Het begon vrijdag al met een avondje muziek in verschillende café's. Gezellige blues met een biertje erbij ;) Dat was een leuke avondje swingen en bekenden ontmoeten. Verder heb ik dit weekend, naast enkele verplichtingen, lekker rustig aan gedaan. Uitslapen, uitgebreid douchen, lekker eten en thuis keutelen. Ik heb achter mijn naaimachine gezeten, want op Pinterest had ik deze en deze pin gevonden en dat bracht mij op het idee om dat te combineren en er deze jeanszakjes van te maken:

Jeanszakjes
 
Gemaakt van oude jeans...
 
...en leuke stofjes
 
De oude jeans die ik hiervoor heb gebruikt kreeg ik van een goede vriend en een aantal stofjes kreeg ik bij de lapswap van Kris. Een aantal volgers zullen ze wel herkennen ;)
Op dit moment ben ik bezig met een tasje voor een vriendin, maar daar kan ik nu nog even niks van laten zien...
 
Ook heb ik dit weekend mijn jas gewassen. Nu zou je zeggen, tja...da's best normaal dat je kleding wast enzo, niet echt iets om over te bloggen...
Maar mijn winterjas is van een soort suede/leer. Er was een flink glas bier overheen gevallen tijdens de muzikale kroegentocht en ook omdat ik 'm al een aantal jaar heb was ie sowieso best wel een beetje smoezelig geworden. Dus even op internet gezocht wat ik het beste kon doen. Ik las dat er toch mensen zijn die dit soort materiaal voorzichtig wassen. Ik heb de gok maar genomen en heb 'm op een delicaat wasprogramma met een fijnwas product gewassen. Ik heb gelijk een aantal wel wasbare jassen meegewassen omdat ik toch bezig was ;) Mijn jas kwam zeiknat uit de machine en ik was enorm opgelucht toen ie droger werd... Het is allemaal goed gegaan. Hij is schoon, niet gevlekt en niet lelijk geworden. Ook is ie niet hard geworden tijdens het drogen. En hij ruikt nog lekker fris ook ;)
 
Schoon en fris...
 
...en niet lelijk geworden
 
Nu nog even inspuiten met van die vocht- en vuilwerende spray en een nieuw dingetje maken aan mijn ritssluiting (lipje is er al een poosje af) en dan kan ie weer een poosje mee.
 
Hoe was jullie paasweekend?
 

Follow on Bloglovin




2 opmerkingen:

  1. Oef ! Gelukkig is het goed gegaan met je jas !!! Altijd een uitdaging, niet alledaagse stofjes wassen. Het gaat hier nog wel eens fout :-(
    Je jeanszakjes vind ik super ! Ik heb ook wel eens een klein (knikker)zakje gemaakt. Maar dit is wel heeeeeeeeeeel erg leuk zo gecombineerd met die stofjes. Ik voel een recykleerprojectje aankomen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, het is ook erg leuk om te maken die zakjes. Vooral de schaar in een spijkerbroek zetten vind ik leuk, hahahaha...
      De binnenkant van een zakje is dezelfde stof als de applicatie.
      En wat die jas betreft, ik ben echt blij dat het goed is gegaan, want hoe spannend kan het zijn om een jas te wassen, haha...
      Succes met recykleren ;)

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.