vrijdag 1 maart 2013

Cadeaulabels maken DIY

Aangezien ik best veel oude en leuke ansichtkaarten heb liggen die ik niet meer zal versturen, bedacht ik iets leuks om ermee te doen. Ik dacht dat het wel leuk was om er cadeaulabels van te maken. Omdat de mogelijkheden eindeloos zijn heb ik er gelijk een tutorial van gemaakt.

Benodigdheden:

- oude onbeschreven ansichtkaarten of ander leuk karton
- voorbeeldlabels
- potlood
- schaar
- koord, lint, draad of touw
- perferator of gatentang

Benodigdheden
 
Stap 1: Trek het gewenste label met potlood over op de ansichtkaart met behulp van een voorbeeldlabel en knip deze uit.
 
Stap 1
 
Stap 2: Druk met de perferator of gaatjestang een gaatje in het label en maak daar een stukje touw, lint of koord aan vast.
 
Stap 3: Versier het label eventueel nog met washitape, plakkertjes of andere versiersels.
 
Stap 3
 
De mogelijkheden om labels te maken zijn oneindig. En daarom geef ik nog wat leuke creatieve tips.

Tips:
- Voorbeeldlabels kun je zelf maken van bestaande labels of met uitsteekvormpjes, maar ook zijn er veel modellen te vinden op internet.
- Voor het versieren van de labels kun je gebruik maken van oude tijdschriften (afbeeldingen), washitape, kraaltjes, schelpjes, bloemetjes, plakfiguurtjes, stempels, kartelscharen, ponsen en nog veel meer.
 
In mijn webshop vind je ook cadeaulabels: Webshop Lifestyle by Marion
Veel plezier!
 






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.