vrijdag 30 november 2012

Spaanse Tortilla

Spaanse tortilla, maar dan op mijn manier ;) Ik was lekker aan het rommelen in de keuken en wilde iets maken waarbij ik wat restjes op kon werken. Het leek mij een leuk idee om een soort Spaanse tortilla te maken. Het werden 12 kleine tortilla's omdat ik ze in een muffinvorm gebakken heb. Dat heb ik als volgt gedaan:

Ingrediënten:
  • 1 uitje
  • 2 teentjes knoflook (klein)
  • een paar champignons
  • 1/3de rode paprika
  • 1/3de rode peper
  • restantje gekookte aardappel
  • een stukje prei
  • een scheutje kookroom
  • 6 eieren
  • zout
  • peper
  • olijfolie
Bereiding:
Snij de ui, paprika, champignons, rode peper en prei in kleine reepjes. Pers de knoflookteentjes of snij deze fijn. Fruit alles in een beetje olijfolie tot het een beetje gaar is. Snij de aardappelen in stukjes (plakjes). Klop de eieren met room, zout en peper doorelkaar en doe daar de aardappelen en de groenten bij. Vet het bakblik in en schep het eiermengsel in de vorm. Bak de tortilla's in een voorverwarmde oven ongeveer 25/30 minuten op 180˚C.
Deze tortilla's zijn warm en koud lekker met bijv. stokbrood. Goed als lunchgerecht, bij een lekkere kop soep met brood, als snack of buffetgerecht. En er kunnen natuurlijk veel meer soorten groenten in verwerkt worden zoals: broccoli, wortel, sperziebonen etc.
Ook kun je 'm bakken in een springvorm of iets dergelijks en in stukken snijden.

Lekkere, kleine tortilla's
 
Met allerlei groenten erin

Mmmmmm.... lekker
 
Eet smakelijk!





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.