woensdag 14 november 2012

Geldboompje maken DIY

Een tijdje geleden heb ik in een blogje geschreven dat ik een eenvoudig geldboompje gemaakt heb voor een vriendin. Ik heb ontdekt dat er veel mensen zijn die dat blogje gelezen hebben en dat bracht mij op het idee om een tutorial te plaatsen voor het maken van de eenvoudige bloemetjes.

Benodigdheden:
- papieren geld
- stukje (vis) draad
- kleine stukjes plakband (Scotch)
- kraaltjes of knoopjes

Benodigdheden
 
Stap 01: Vouw het geldbriefje dubbel en daarna nog een keer dubbel
 
Stap 01
 
Stap 02: Vouw elk "kwart" dat je nu ziet ook nog een keer dubbel.
 
Stap 02
 
Stap 03: Vouw nu elk "deel" nogmaals dubbel, maar wel trapsgewijs.
 
Stap 03
 
Stap 04: Pak de uiteinden opgevouwen bij elkaar en vouw ze naar elkaar toe. En rijg een kraal of knoop aan het visdraadje.
 
Stap 04
 
Stap 05: Vouw de uiteinden nu naar elkaar toe en plak ze vast met een klein stukje plakband (Scotch).
 
Stap 05
 
Stap 06: Draai de bloem nu om en steek het visdraad met de kraal of knoop langs de voorkant aan beide kanten langs het "hart" van de bloem en maak er aan de achterkant een paar knoopjes in.
 
Stap 06
 
Nu is de bloem klaar en kan de bloem vastgeknoopt worden aan een tak of steel. Je kunt zoals ik kale takken gebruiken, maar echte bloemen mengen met geldbloemen is ook een mogelijkheid. En er zijn vast nog veel meer leuke mogelijkheden te bedenken. Veel plezier!
 
Klaar!
 




4 opmerkingen:

  1. Dit heb ik ook al eens gezien, ja ziet er wel leuk uit zo hè?

    Een kleinere winkelier zal er minder blij mee zijn met al die vouwen als daarmee afgerekend wordt hahaha. Ik hoorde van iemand dat het storten van papiergeld bij de bank via een apparaat moet, dan wordt het gescand en kreukelbriefjes geven altijd veel problemen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jah, da's minder voor de winkelier dan... Dus ff strijken voor het uitgeven!!

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.