maandag 22 oktober 2012

Kast opknappen #01

Bij mij om de hoek zit een tweedehands winkel met voornamelijk meubelen. Afgelopen weekend ben ik er (eindelijk) eens binnen gelopen omdat ik echt hard kastruimte nodig heb. Ik had al veel gekeken op Marktplaats en meer van dat soort websites, maar ik kon niks van mijn gading vinden. Ik heb nu een kast op de grond staan, maar dat is eigenlijk een bovenstuk van een kast. Dus ik had bedacht om of een hele "nieuwe" kast te kopen of een onderstuk voor mijn huidige kast en dat dan als 1 geheel te schilderen. Bij de winkel om de hoek was ik de hele winkel doorgegaan en ook al stonden er mooie kasten tussen, het was toch niet echt wat ik zocht. Maar buiten heeft hij nog een container staan en daar ben ik ook nog even gaan kijken... Stond daar een kast die nog opgeknapt moest worden, dat vond ik wel interessant... Ik heb de maten op mogen nemen van die man en gevraagd wat hij er voor wilde hebben. Thuis heb ik wat advies gevraagd aan anderen en er eens een weekendje over geslapen. Vandaag thuis nog eens wat maten opgenomen en ik heb 'm nu dus gekocht! Die man heeft 'm zelfs nog gratis en voor niks thuis in de woonkamer gezet! Nu kan ik dus aan de slag om de kast kaal te maken, te plamuren, te schilderen en er nieuwe knopjes op te zetten. Dan kan ik mijn huidige kast leeghalen, schuren en ook schilderen en dan zet ik ze op elkaar en heb ik een soort "zelfgemaakte" buffetkast met een zee aan bergruimte. Het zal alles bij elkaar wel een klusje worden, maar ik heb er wel zin in. Ben wel benieuwd hoe mijn plannetjes uit gaan werken en of het uiteindelijk ook een beetje bij elkaar past (want het zijn wel verschillende stijlen).

De "nieuwe" kast...
 
...nu nog beschadigd...
 
...dus eerst maar eens kaal maken
 
Wordt vervolgd...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.