dinsdag 27 maart 2012

Slim ;)

Soms vind ik mijzelf best slim...
Vandaag was ik weer lekker in de tuin en ik wilde mijn tuintafel buiten zetten zodat ik wat makkelijker mijn zaadjes kon planten. Dus tafelblad en de tafelpoten uit de kelder gehaald en op zoek naar de vleugelmoeren om de poten vast te zetten. Gelukkig vond ik ze en ging ik aan de slag om de poten vast te zetten, maar dat lukte niet echt... :s
Ik kreeg ze er maar een klein stukje op.
Toen dacht ik: "Dan pak ik wel gewone moeren die een maatje groter zijn", maar die waren dus te groot... :s
Toen kwam ik op het idee om eerst de "te grote" moeren te plaatsen en daarna de vleugelmoeren en voila, dat werkte wel :)

Best slim van mijzelf

Toen alle poten eronder zaten en de tafel rechtop stond kon ik met de zaadjes aan de slag. Ik heb paprika, peper, 2 soorten peterselie, basilicum, dille, veldsla en bloemen gezaaid. Hopelijk gaat het ook wat worden.

Paprika en peper

 
Mini moestuin in een wijnkistje

Verder heb ik nog brandnetels geplukt en verzameld om er thee van te kunnen maken. Ook heb ik nog ander onkruid weggehaald. Gelukkig heb ik niet meer zo heel veel onkruid in de tuin als een paar jaar geleden. Toen leek het wel een oerwoud, maar met veel geduld heb ik het nu redelijk onder controle.

Om thee van te zetten

Soms kom je ineens iets tegen tussen het onkruid waar je wel iets aan hebt. Ik vond drie kleine takjes buxus en die heb ik maar even voorzichtig uit de grond gehaald en in een pot gedaan. Als ze groter zijn komen ze vast nog eens van pas bij het aanleggen van de tuin. Altijd leuk zulke cadeautjes van de natuur :)

Leuke cadeautjes van de natuur

Afgelopen weekend ben ik nog naar een winkel geweest om een paar zakken zand te halen, zo ga ik nu elke keer een paar zakken halen zodat ik eens wat op kan bouwen in mijn tuin. Ik heb lang nagedacht hoe ik veel zand in de tuin kan krijgen (zonder achterom en door de kelder) en dit lijkt mij de beste oplossing. Het wordt nog eens wat hier ;)




3 opmerkingen:

  1. Ik dacht dat je al heel vroeg moest beginnen met paprika zaaien, zou heel langzaam gaan dat opkweken. Hopelijk heb jij een snellere soort. ;-) Leuk hè dat zaaien, dit jaar heb ik het niet gedaan, maar kan misschien nog wel iets gaan zaaien in het tuinkasje. Het is nog vroeg hè. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerlijk gezegt doe ik maar wat hoor...
    Ik heb niet zulke hele "groene vingers" maar ik vind het wel leuk. Ik zie wel wat er van komt hoor. Maar voor volgend jaar zal ik het onthouden van de paprika ;) En volgens mij kun je nu nog genoeg zaaien hoor, zeker met zo'n tuinkastje. Succes met je tuin, ik vind je foto's en verhalen altijd erg leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marika, ik heb toch maar even gegoogled op paprika kweken... En dat schijnt inderdaad niet zo makkelijk te zijn. Temperatuur is belangrijk stond er, dus of binnen of in een kas. En dan is het nog maar de vraag of het lukt. Ik heb ze nu dus maar even binnen achter het raam gezet en ik wacht wel af of het dan gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.