zaterdag 11 februari 2012

Vogel in de kamer

Het is alweer een lange poos geleden dat ik een bericht heb geplaatst op mijn blog.
Vandaar dat dit bericht al een poosje op de plank ligt en niet meer recent is gebeurd.
Ik kwam op een dag thuis van mijn werk en vond dit op de vloer toen ik de woonkamer binnen kwam.

Een dode lijster op de vloer

Mijn verbazing was groot, maar toen ik verder keek, zag ik al snel wat er was gebeurd.

De ruit was kapot

Toen ik alles opgeruimd had, heb ik het raam dichtgeplakt.

Het slachtoffer en de schade

De volgende dag ben ik naar Buurman de Schilder gegaan om te vragen of hij mijn raam kon repareren. Toen ik hem vertelde wat er was gebeurd, liet hij mij in zijn tuin kijken en ook daar lag een dode lijster. Hij vertelde mij dat die vogels de besjes eten uit een boom in een tuin achter die van ons en dat ze daar "dronken" van worden. Dus die arme diertjes vliegen gewoon dronken overal tegenaan...
Dat vind ik eigenlijk best zielig :(
Mijn ruitje is na enige tijd vervangen en ik heb de schade ook vergoed gekregen.
Nou maar hopen dat ze volgend jaar toch wat beter uitkijken als ze weer van de besjes eten...


2 opmerkingen:

  1. Och wat zielig... die moet wel heel hard gevlogen hebben om door het raam heen te gaan. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, het bewuste ruitje was al een beetje zwak...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat, dat vind ik heel gezellig.
Je krijgt van mij ook altijd antwoord terug.